Patagonia – Земјата сега е наш единствен акционер

Вести

Основачот на големиот outdoor бренд Patagonia , Yvon Chouinard, ја подарува компанијата со тоа што ќе ја префрли на труст кој има за цел да обезбеди нејзиниот профит да оди во борба против климатската криза.
Chouinard, качувачот на карпи, кој стана милијардер, овој потег го објави вчера.

„Наместо „да излеземе во јавност“, може да се каже дека „одиме намерно“. Наместо да извлекуваме вредност од природата и да ја трансформираме во богатство за инвеститорите, ќе го користиме богатството што го создава Patagonia за да го заштитиме изворот на целото богатство“, напиша тој.

Земјата сега е наш единствен акционер.
Ако имаме некаква надеж за просперитетна планета – уште помалку за бизнис – ќе треба сите да направиме се што можеме со ресурсите што ги имаме.
Ова е она што можеме да го направиме.

Yvon Chouinard

Никогаш не сакав да бидам бизнисмен. Почнав како занаетчија, правејќи опрема за качување за моите пријатели и за себе, а потоа се занимавав со облека. Како што почнавме да го гледаме степенот на глобалното затоплување и еколошкото уништување, и нашиот сопствен придонес во тоа, Patagonia се обврза да ја искористи нашата компанија за да го промени начинот на кој се одвиваше бизнисот. Кога би можеле да ја направиме вистинската работа и да направиме доволно за да ги платиме сметките, би можеле да влијаеме на клиентите и другите бизниси, а можеби и да го промениме системот на патот.

Почнавме со нашите производи, користејќи материјали кои нанесоа помала штета на животната средина. Секоја година дававме 1% од продажбата. Станавме сертифицирана BCorp , пишувајќи ги нашите вредности во нашата корпоративна повелба за да бидат зачувани. Неодамна, во 2018 година, ја сменивме целта на компанијата во: Ние сме во бизнис за да ја спасиме нашата планета.

Иако правиме се од себе за да се справиме со еколошката криза, тоа не е доволно. Требаше да најдеме начин да вложиме повеќе пари во борбата против кризата, а истовремено да ги одржуваме непроменети вредностите на компанијата.

„За волја на вистината, немаше добри опции на располагање. Значи, ние создадовме свои“.
Една опција беше да се продаде Patagonia и да се донираат сите пари. Но, не можевме да бидеме сигурни дека новиот сопственик ќе ги задржи нашите вредности или ќе го задржи нашиот тим од луѓе ширум светот вработен.

Друг пат беше да се земе компанијата јавно. Каква катастрофа ќе беше тоа. Дури и јавните претпријатија со добри намери се под преголем притисок да создадат краткорочна добивка на сметка на долгорочната виталност и одговорност.

За волја на вистината, немаше добри опции на располагање. Значи, ние го создадовме своето.

Наместо „да излеземе во јавност“, може да кажете дека „одиме намерно“. Наместо да извлекуваме вредност од природата и да ја трансформираме во богатство за инвеститорите, ќе го користиме богатството што го создава Patagonia за да го заштитиме изворот на целото богатство.

Еве како функционира: 100% од акциите со право на глас на компанијата се префрлаат во наменски труст на Patagonia , создаден за заштита на вредностите на компанијата; и 100% од акциите без право на глас беа дадени на Holdfast Collective, непрофитна организација посветена на борбата против еколошката криза и одбраната на природата. Финансирањето ќе дојде од Patagonia : Секоја година, парите што ги заработуваме по реинвестирањето во бизнисот ќе се распределуваат како дивиденда за да се помогне во борбата против кризата.

Поминаа скоро 50 години откако го започнавме нашиот експеримент во одговорниот бизнис и штотуку започнуваме. Ако имаме надеж за просперитетна планета – уште помалку за просперитетен бизнис – 50 години од сега, ќе ни требаат сите да направиме се што можеме со ресурсите што ги имаме. Ова е уште еден начин на кој најдовме да го направиме нашиот дел.

И покрај нејзината огромна големина, ресурсите на Земјата не се бесконечни и јасно е дека ги надминавме нејзините граници. Но, исто така е еластичен. Можеме да ја спасиме нашата планета ако се посветиме на тоа.

Претходен написи
Саем на зимска опрема и ски туризам Белград – Expozim 2022
Следен напис
ЕХО фестивал за планински филм